úterý 13. března 2007

Boj se sviluškou

to je rostlinný škůdce, kdyby někdo nevěděl ;-)

Tak jsem při zalívání kytek přišla na to, že na břečťanu jsou nějaký divný pavučinky. Hmmm že bych v bytě měla takovej borčus, že už i kytky jsou zaprášené a zapavučené? Po studování na internetu jsme přišli na to, že nám břečťan napadly svilušky a že je to pomalá, ale jistá smrt pro kytku. Jediné, co prý zabírá je kytku hodně narosit a dát do pytlíku, což je sice jistá smrt pro svilušky, ale taky pro břečťan, který nemá rád vlhko, nebo listy pravidelně omývat z pavučinek a nebo nějaký prostředek Omité. No protože omývat listy den co den se mi fakt nechce a navíc je to nejisté vítězství, tak jsem zvolila jakési to Omitééé. Vzhledem k tomu, že jsem na mateřské !!dovolené!! tak jsem zaúkolovala babičku, co je v důchodu a určitě se nudí, aby prostředek koupila ;-))

Takovej hezkej malinkatej pytlíček s práškem to je..... No po přečtení návodu a ještě delšího varování, co všechno se nesmí při manipulaci s postřikem, kterej je snad tak jedovatej, že člověk při jakémkoliv dotyku s ním snad ani do nemocnice nedojede, jsem začala přemýšlet, jestli opravdu nebudu ty pavučinky ručně otírat..

Ne!.. Vzpomněla jsem si na branná cvičení, co jsme měli na základce, a pomalu celá v gumě :-) šla na záchod namíchat tu vražednou dávku na svilušky. Nástřik jsem provedla na chodbě. Ještě že sousedi chodí přes den do práce, nebo se snad někde toulaj.. I přes stížené podmínky kvůli rozprašovačům (jeden měl prasklý péro takže nepumpoval a druhý stříkal jen jeden proud a nerozprašoval), jsem nastříkala chudáka břečťana. Teď tam schne a já, protože jsem si při boji s rozprašovačem nakapala na podlahu, jsem teď vytřela celej byt...

No stál mi tenhle boj za to?

(Ještě, že Vampír spí a nechal mě v klidu dokonat ono dílo.)

2 komentáře:

  1. Jo a to mě ještě čeká boj s nějakejma bílejma larvičkama, co se zas vyrojili na šáchoru... Achjo....

    OdpovědětVymazat