úterý 14. července 2009

Adaptace naší čičiny

kde je to naše klubíčko, co celé dny prospí?

Trochu z jiného soudku....

Naší Myši je 8 let.... Zrovna teď má narozeniny :-D.... a tak jsem usoudila, že už je to vážená číča a že na stěhování jí musím řádně připravit... A tak jsem po vzoru všech možných chytrých knih začala s přípravou... Prý je nejlepší nejdřív o tom číče mluvit, pak začít stěhovat a číču vzít nakonec a její věci taky jako poslední s ní. V novém příbytku je prý dobré, vypustit jí do jedné místnosti, číča se prý nejspíš schová a podle toho kam, nasunout jí tam žrádlo, pití a její WC s ostaními jejími věcmi a nechat jí tak. Pak postupem času vše oddalovat a oddalovat až jsou věci tam, kde je chceme mít, tj. žrádlo (v našem případě) v kuchyni a WC na WC...

A tak jsem se tím držela a číča se stěhovala až když už v bytě zůstávala opravdu jen její miska. Myš byla vystresovaná, jestli jí tam nakonec nenecháme a tak pokaždé, když jsem balila krabice, otírala se mi o nohy a lezla do nich. Já na ní mluvila, pořád jmenovala ono nové místo, kde budeme bydlet, aby věděla. A pak přišel onen den.

Naložili jsme Myš a vyrazili. Já už 5 min. po odjezdu začala litovat, že jsem jí nenadopovala nějakýma sedativa pro číči na cesty, protože co několik sekund to žalostný mňouk. Když bylo chvíli ticho a já se ohlédla, co se děje, čekal mě vyčítavý pohled a ještě žalostnější mňouk.. uff to byla cesta. V domečku, jsme číču vypustili a ona přikrčená prošla celým domem. Kdepak žádné schovávání, hezky všechno prozkoumat. Sem tam ještě žalostně mňoukla (nebo vyčítavě?) a při návštěvě tchána s Vampírovým bratránkem se schovala pod krb do polínek, ale do 5ti min. po jejich odchodu už zas šmejdila po domě.

Podle příruček jsem Myšce naaranžovala všechny její věci na jedno místo (ehm do ložnice hezky k nám ;-)) a čekala, co bude. Nic, číča odmítala jen se přiblížit ke svému WC nebo k misce, ale pořád šmejdila... Ajaj, říkala jsem si, to bude těžké. Nakonec jsem se ale naštvala a její WC přemístila tam, kam patří a hotovo. A co se nestalo? Jakmile bylo WC na místě, číča to šla ozkoušet... Tak fajn, aspoň nějaké vítězství. V noci jsme se moc nevyspali, protože číča pořád ještě šmejdila a sem tam mňoukla. Další den jsem jí koupila její oblíbené kapsičky, protože jsem viděla, že se žrádla pořád nedotknula :-(. Ani po vysypání kapsiček do misky nic, číča nejedla. A tak jsem se opět naštvala a žrádlo jí přemístila tam, kam patří - do kuchyně... A ejhle? číča se šla hned do několika minut nažrat....

Hm, takže další rada z knihy byla naprosto scestná.

No a jak to dopadlo? První noc si Myška vyzkoušela spoustu věcí a tak nám další dny už jen ukazuje její batmanovské kousky ve stylu skoků do výšky a procházení se po krbové římse která je 10 cm široká a ve výšce tak 170 cm a pod. Až se mi podaří stáhnout fotky, ukážu. Před několika dny vyskočila na hodně vysokou skříňku v koupelně a pak mňoukala, že nemůže dolů... A tak, při pokusu slézt vlezla na světýlka nad zrcadlem, na můj křik, že se to ulomí se na nich začala houpat jako opice za přední tlapky a pak spadla do umyvadla a pobořila všechno, co na něm stálo. Jindy si mažu večeři a ona mi příjde naproti po kuchyňské lince!! Na tu starou snad v životě nevyskočila a teď? A to nemluvim o tom, jak šibalsky pokukuje po venkovních dveřích....

A tak se vlastně číča adaptovala úplně nejlíp z nás všech a co říci závěrem? Jsem ráda, že máme takovou skvělou číču se super povahou a nedejte na knížky ;-) Rodina se nejspíš dusila včetně číči, protože ta teď vypadá, že je o několik let mladší a vrátil se jí takovej ten šibalskej lesk do očí.

No a naposledy, nejhorší na tom všem je, že má pocit, že neplatí žádná pravidla, co platila ve starém bytě... Pomoooc musím vše nastavovat znovu!!!

6 komentářů:

  1. :o)))) krásný... že pozdravujeme a přejeme všem (i Myši) ať se vám hezky bydlí... Vše nastavovat znovu je dobrý, když už víš jak na to... my měli kdysi hodnou kočku, teď tak trochu válčím s malým kocourkem a to nastavování pravidel zatím moc nefunguje... :o/ no snad se to poddá... ;o)

    OdpovědětVymazat
  2. to je jako s radami z moudrých knih o dětech, co? :D
    btw taky máte kočičí wc na wc? a jak často ho čistíte? Já jsem ho tam přesunula nedávno, ale nějak mi tam vadí :(

    OdpovědětVymazat
  3. Sedmi - no dokud jsme bydleli v paneláku v posledním patře, dovolila jsem si (teď slabší povahy radši nečtou) splachovat kočičince do záchoda, takže jsem čistila pokaždé, když jsem něco našla. No vzhledem k vysokosti paneláku a počtu lidí co používají WC, se nikdy nikde po cestě nic neucpalo ;-))... Co jsme teď v domě, nedovolím si to splachovat, takže to řeším pytlíky a speciál. košem na WC na tyhle exkrementy, takže čistím tak max. 2x denně, protože spotřeba pytlíků rapidně stoupla :-( Ještě uvidím, co vymyslím....


    Lindt- držím palce ve vychovávání kocoura. Já se trošku bojím, že kocouři jsou víc svéhlaví, ale to nemám ze své zkušenosti :-D. Řeknu ti že není nic horšího než kočka utržená ze řetězu tím, že neplatí žádná kdysi daná pravidla... Co ta najednou vymýšlí za kousky?? To by snad neuvěřil ani ten největší kočkomil :-D

    OdpovědětVymazat
  4. teda, to je dobrej napad, akorat ja uz na ten nas zachod kos rozhodne nenacpu... i tak je to nic moc

    OdpovědětVymazat
  5. Sedmi - no hlavně ty máš kočky dvě... Vůbec nevím jak to zvládáš, aby se ti tam vystřídaly? Nebo má každá svůj píseček?... Hehe já už řešení mám, udělám z Myši kočku venkovňo-vnitřní a ona bude chodit kadit ven... teda doufám, že né na naší zahradu, to bych to stejně musela uklízet :-D :-D :-D

    OdpovědětVymazat
  6. Jojo,kočičí adaptace... Když jsem sháněla, kam bych oid rodičů mohla dát dvanáctiletou kočku, vyhrožovali mi znalci, \"takhle stará kočka, ta už si nezvykne\", \"z toho stresu onemocní\", \"to je týrání zvířat\"... A kočce se sice nelíbily tři hodiny ve vlaku, to ne, ale nový byt si pěkně hned ze začátku prošla, okomentovala, u přesně, jak píšeš, uvelebila se tam, kam patří - do kuchyně :))) žádná doba adaptace.

    OdpovědětVymazat