středa 10. března 2010

Zápis do školky

tak to si musím zaznamenat, to prostě musím :-D

Určitě jste si všichni všimli, že poslední dobou sem moc nepíšu. Je to částečně tím (jak taky říká Spoon), že mě zaujal FB a taky částečně tím (jak jsem kdysi četla na nějakém blogu), že jsem si ten život prostě začala užívat a né o tom psát. Prostě není čas a navíc mi příjde, že se opravdu krátí, vždyť dnes jsme šli k zápisu do školky s Vampírem!!! Jestli nás vemou, tak už ho vlastně doma moc neuvidím přes den, pak nastoupí do školy, pak bude v pubertě, práce atd... a už ho prostě nebudu mít "pod křídlem", jak jsem zvyklá a jak se mi líbilo... A tak užíváme každou chvilku, i když přes zimu jsem měla dost útlum :-D ale už se těšíme na jaro, a léto, jak si to všechno užijem... teda já plánuju :-D

A tak, co chci zaznamenat. Dnes byl ten slavný den, kdy šel Vampír k zápisu do školky. Máme tu jen jednu a jinam ho dávat ani nechci, vzhledem k navázání kontaktů, které (nejsem si jistá jestli ano nebo ne, pořád se jeho nálady a povaha mění) Vampírovi budou podle mě chvilku trvat a které by měly plynule přejít v první stupeň školy, co tu máme. Taky bude mít konečně nějaké kamarády tady z okolí a my konečně budem vědět kde... :-D Protože přes zimu nikdo nevylejzá a tak se moc známostí navázat nedá (a to jsme tu už čtvrt roku)...

Od rána nic moc den. Vampír mě bombardoval svými klasickými dotazy typu: "kde jsi tohle koupila" (ptá se na 10 let starou rychlovarnou konvici, či na toaletní papír). -Někdo má dítě s "proč" a my máme dítě s "kde jsi to koupila?" :-D nebo "co jsi říkala" (už po stopadesátéprvé) nebo "pojď si hrát" (když sedím na WC) apod. Prostě vopruzário, jak říkáme my a nedal pokoj a nedal, až mi zkazil náladu. No nakonec jsem se začala bát, abych svou hroznou náladou nenakazila Vampíra a on nechtěl k onomu zápisu, ale vše se vydařilo.

Dorazili jsme do školky a tam se Vampírovi docela líbilo. Začal si prohlížet nástěnky a tvářil se zůčastněně. Došli jsme do třídy, kde byl zápis a Vampír se hned mezi dveřma rozhlédl, pozdravil na celou třídu (a to jsme byli hned na začátku upozorněni, ať dodržíme klid, takže tam bylo opravdu tichoučko :-D) a zeptal se, na co je ta velká tabule s písmenky. Tak jsem mu odpověděla, že to je abeceda, kterou se učí děti ve škole a on neváhal, stoupnul si na stupínek a hodně důležitě celou abecedu odříkal, tak jak tam byla napsaná. Ještě se zcela zřetelně zeptal: "Jak se čte n s háčkem, mami?" a všichni šli v tu chvíli do kolen... Já nevěděla, jestli se dmout pýchou a nebo červenat a koukat do země, že tak chytré dítko chci vůbec zapisovat do školky a myslím, že spoustu lidí mělo v tu chvíli na jazyku větu: "maminko, zápis do první třídy byl před měsícem, tady je školka".... :-D :-D

Takže na úvod super, při kraťoučkém pohovoru stačil ještě paní ředitelce říct, že se jmenuje xxx xxx a jsou mu 3 roky, což ukázal na prstech. Na dotaz "ty jsi ale hodné dítko, s tebou maminka asi nemá moc práce" odpověděl, že ano ano :-D a mohli jsme jít domů :-D

Bohužel i zde se vyplňuje dotazník, ve kterém vedou prim dvě otázky "jste ochotni dát škole sponzorský dar, příp. jaký?" a "můžete zajistit pro děti nějakou akci, případně pomoci a jak"... No odepsala jsem cosi šalamounského typu "pokud je to potřeba, tak se samozřejmě snažit budem" a ať si to přeberou jak chtěji.

Než jsem stačila kuňknout paní ředitelka říkala, jojo, vy bydlíte na té xxx ulici, a jaké máte číslo? A nemáte doma ještě jedno dítko?... no ano máme... Proč já tam vůbec šla, všechno o nás věděli.... holt malá ves :-D

Tak teď si počkáme 14 dní na rozhodnutí, zda nás vemou či ne. Vzhledem k tomu, že berou 6 dětí, u zápisu jsem potkala 6 dětí a to byli ještě ty, co jsem vůbec neznala a znam dalších 6 a nejsou to zdaleka všichni, tak tomu nedávám letos ještě moc šancí. Tak uvidíme, držte palce ;-)

A nějaký závěr? žádný není, jen jsem to "nechtěla zapomenout" :-D

5 komentářů:

  1. tak držím palce, ať vám to vyjde. my byli dneska, ale moc šancí není.

    OdpovědětVymazat
  2. Doplňující info: Dověděla jsem se (teda ještě né ofiko zdroje), že u zápisu bylo snad 28 dětí! No tak to bude opravdu výběr eňo ňůňo :-D :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Ty jo ve třech letech abecedu... :) taky přeju ať to výjde...třeba otevřou druhou třídu...

    OdpovědětVymazat
  4. Hezkýýýý... teda Vampír je superšikulka! No z 28 to bude asi chtít hodně štěstí, aby ho vybrali, ale držím pěsti! :o)

    OdpovědětVymazat
  5. Muhehe......toje dobry, prej jak se cte n s hackem!;-)))

    OdpovědětVymazat