pátek 21. března 2008

Sykovánky

...

Když jsme byli malí, jezdívali jsme k rybníku Sykovci a odtud tedy ten název. Většinou totiž po několika dnech některé z dětí dostalo nečekaně horečky, které trvaly dva-tři dny a pak jak přišly, zas odešly. Ano ano taková menší cestovní horečka, kterou si naše maminy pojmenovaly po svém...

Takže když jsme měli vyrazit na týden na hory i s Vampírem, vyzásobila jsem se řádně sirupem na horečky (+ samozřejmě něco na kašel, rýmu a náplasti na případné malé bolístky). No přiznám se, že mě na to přivedla taky Rybushka statečně ;-) bojující na horách . Takže jsem vyjela vyzásobena a v podstatě připravena na cokoliv. Nojo, jenže to cokoliv se dostavilo po 4 dnech pobytu. Malej v noci začal hřát jako kamínka. To bude v poho, ráno měl 37,5 a dostal siroupek. Pfuj! No to je ale hnus, jahůdková příchuť vypadá na obale skvěle, ale chutnalo to jako lesní shnilý jahody... Ani se nedivim, že se bránil... Dopoledne byl samozřejmě hájenej a dostával pod nos co chtěl. V poledne měl ale teplotu zas o něco vyšší 37,8. Ne, do zadku se mi fakt nepodařilo teploměr narvat, šel do podpaží, ale to se Vampírovi taky moc nelíbilo. Ještě, že jsem si kdesi zafixovala obrázek, jak dítě držet při měření teploty v podpaží, opravdu ten chmat funguje. Takže to už jsme jen tak polehávali, já přezpívala všechny písničky, co znám, Vampír fňukal, funěl, motal se a sem tam podřimoval. Dostal další dávku shnilejch jahůdek a já poznala, jak je skvělé mít kočku... Ano, přesně tak, jde o praxi s narvání pilulí kočce do chřtánu. Zdařilo se a Vampír zas na chvíli usnul, aby se o půlnoci vzbudil ještě s větší horečkou (38,5). Na řadu přišly i zábaly, ale horečka moc neustupovala. Bylo mi jasný, že musíme domu, aby se stav Vampíra zas dostal do normálu (no možná jsem i kapku zazmatkovala, mohli jsme to tam zkusit přetrpět, ale všechno je jednou poprvý...) Tak jsem ještě v noci zabalila, stejně jsem nemohla usnout, a Vampíra uklidňovala, že hned ráno jedem dom. Přesně, ráno, když Vampír vstal, nálada byla o 50% lepší, pobíhal (chudinka padal, jak byl utahanej teplotou) a popoháněl nás do auta. Když jsme už konečně seděli naložení v autě, smál se na celé kolo a pak vesele prospal celou cestu. Doma se pomalu srovnával, sice mu v noci ještě stoupla horečka a dostal malej záchvat breku, protože se bál, že není doma (hodinu jsem s ním musela chodit po bytě a přesvědčovat ho o opaku), ale jinak už je docela v poho. Akorát utahanej a tak spí mimo denní klasickej režim.

No a teď bych potřebovala zas uklidňovat já. Otevřela jsem si emaily a zjistila, že moje spolužačka má dnes pohřeb. Bohužel to byla sebevražda a jak to už tak bývá, nikdo neví proč... Rozloučili jsme se s ní a já přišla na poznatek (ten kdo má slabší žaludek přestane teď číst), že jestli budu mít někdy pohřeb, tak nechci, aby rakev zajížděla pryč za ty kovový dveře. Stačí zatáhnout závěs. Věřte, neni to tak drastický, protože tohle není pohřeb mojí první spolužačky.. :-(

A víte co je zajímavý? Vybavila jsem si, že když bylo Vampírovi 10 měsíců a my plánovali hory, tak se mi zdál sen. V něm měl Vampír horečky, byla noc a hodně se tam měnily tváře. Pak kolem probleskla zpráva, že někdo umřel, ale šlo to tak nějak mimo mě a já byla tim pádem klidná, že se nejedná o našeho Vampíra. Jo, deja vu asi fakt funguje.

A abychom skončili kapku optimističtějc, jukněte na můj další příspěvek dnešního dne. ;-)

3 komentáře:

  1. a to jste byli poprvý mimo domov na delší dobu s Vampírem?

    OdpovědětVymazat
  2. Jj. Na 1-2 noci to zvládá bez problémů, ale týden byl moc.. Já tu taky nenapsala všechno, oni tam byli starší děti (2 roky) a on byl z toho nešťastnej, že jim nestačí. Taky na něj zkoušeli takový ty klasický lsti s branim hraček apod..Zkrátka tam dostal pěknou školu ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jojo, prd cestovní horečka. Někde jsme chytli šestou nemoc.... Takže spíš než něžná dušinka, která nemohla vydržet pobyt na dlouho mimo domov tak statečnej a pevnej charakter, kterej zvládl nemoc i mimo domov. (Protože jsme ještě stihli obrazit naše kamarády, než se malej osypal a my zjistili, že to vlastně nebyla cestovní horečka ;-))))

    OdpovědětVymazat